Dagsrytme

De ulike elementene i vår dagsrytme er selve grunnlaget for arbeidet i barnehagedagen. Vi mener en dagsrytme bidrar til barnas trygghet og trivsel, spesielt for de yngste og de som er nye. I tillegg gir en dagsrytme en forventning om hva som skal skje i løpet av dagen. Men vi er også fleksibel og tilpasser til barnas ønsker og behov.

Dagsrytme

07.00: Barnehagen åpner, fri lek, mottak av barn. Etter hvert som flere voksne kommer deler vi av gruppa frem til frokost

08.30 - 09.00: Frokost. Barn og voksne spiser medbrakt matpakke.

09.30: Kjernetiden starter. Tilrettelagte aktiviteter, gruppedeling, førskoleklubb, samling, tur, lek inne/ute. NB!Dersom barn ikke kommer til barnehagen til kjernetiden starter ønsker vi beskjed om dette.

11.30: Lunsj for "sovebarna" (0-3 år)

Ca 12.15: Lunsj for Sol- og Månegruppa (3-6 år)

14.30: Frukt

15.00: Frilek ute (evt inne hvis dårlig vær)

16.15: Lek og aktiviteter avsluttes, vi rydder

16.30: Barnehagen stenger

Barnehagen kan utvide åpningstid med 15 minutter begge veier, beskjed om dette må gies senest dagen før, og med begrunnelse.