Bekledning

Barna er innom mange aktivteter både inne og ute og det er viktig at barna har tilstrekkelig med klær tilegnet ulike aktiviteter og årstider. Tørre og varme barn er glade ute-barn! Husk å merke barnas klær, sko og eiendeler med navn! Det gjør jobben vår mye enklere. Vi tar ikke ansvar for bortkomne eiendeler.

Vi har to stativ i grovgarderoben. De er merket med navn og har fargekode etter fødselsår. Her henger regntøy og parkdress/vinterdress (evt. jakke og bukse). Sjekk strikk under beina.

Vi har skohylle i grovgarderoben. Hylle er merket med gruppenavn for å holde mest mulig orden blant mange par sko :)

Litt avhenging av barnas alder og årstid, men dette er greit å ha i hylla:

Lue, votter, regnvotter, halsvarmer, evt. solbriller.

Mellomplagg i ull eller fleece, ullsokker.

Truser, sokker, longs/strømpebukse, t-skjorte, genser, bukse, body, shorts.

Når vi er ute i all slags vær kler vi barna etter trelagsprinsippet.

Gjerne ull innerst mot kroppen, mellomlag med ull eller fleece og regnklær eller dress som vind og vannett ytterpplagg. På kalde årstider ber vi om at de barna som kan ha ull innerst har det på når de kommer til barnehagen, slik at de slipper å måtte skifte fra innerst til ytterst før vi går ut.

Foreldre tar med bleier til barna og får beskjed ved lapp på barnas skap når det er behov for påfyll. Det samme gjelder når det er behov for mer skifteklær.